arrow_drop_up arrow_drop_down

Hoe pak je de aandacht van een journalist?

zodat je met interviews in de media komt

Ik heb 7 jaar ervaring als journalist en redacteur: weet dus precies wat media 'zoeken'

Hoe lukt dat anderen toch altijd?

Je hoeft een krant, magazine, online nieuwsbron of de televisie maar aan te zetten en je ziet andere mensen in de media. Soms hebben ze lang niet zo'n revolutionaire mening of business als jij. Soms hebben ze zelfs minder ervaring of expertise.


Maar toch, zij worden wél geïnterviewd. Keer op keer. En jij niet.


Persberichten die je stuurt worden niet beantwoord. Je mooie businessplan wordt niet opgepikt. Je idee voor een opinie-artikel wordt niet gehoord(Spoiler: journalisten lezen persberichten nauwelijks). 

Hoe dat komt?

null

Journalistiek en media zijn een klein wereldje. Eenmaal binnen als 'expert', word je telkens opnieuw gevraagd. 


De focus van een journalist is vaak heel anders dan dat je als lezer van te voren denkt. Plus: een journalist is druk, dus je moet echt je best doen om op te vallen. 


Het goede nieuws: het is minder moeilijk dan het lijkt. 


Ik geef zo transparant en helder mogelijk aan hoe het 'werkt' om in de media te komen. Ik behandel de manieren waarop je een journalist kunt benaderen, de gouden formule om de aandacht te trekken, de manier waarop je met journalisten praat en hoe je vervolgens zorgt dat je nóg een keer wordt uitgenodigd.



De mediatips wil je zeker niet missen, ik heb er enorm veel van geleerd. Het heeft me meerdere publicaties opgeleverd en ik heb er zelfs klanten door gekregen. Charlotte heeft een heerlijke manier van uitleggen en inspireren. 
Anouk Jose Drayer
Door Charlotte’s achtergrond als journalist heeft ze enorm veel waardevolle kennis en ervaring waar je anders niet zo snel achterkomt. Je krijgt tot in detail inzicht in hoe de media ‘werkt’ en hoe je dit voor je bedrijf kunt inzetten.
Laurinda Griekspoor
Binnen twee weken na de masterclass kreeg ik een filmploeg over de vloer om een mini-documentaire over mijn werk als boudoir fotograaf te filmen. En daarna een artikel in de Telegraaf! Dankjewel Charlotte voor dit inzicht in de wereld van PR vanuit een journalist turned business inspirator.
Sanne Pulles

Ik ben meer dan 20 keer op televisie, in kranten, op radio en in magazines verschenen.

Ik heb interviews met o.a. NOS, Parool, AD, Business Insider, Quote, LINDA en RTLZ. Er zijn weken dat ik elke week interviews doe. 


Dat komt omdat ik weet hoe ik met journalisten praat. Ik help ze aan een goed verhaal, fijne quotes, bijzondere anekdotes. En zij helpen mij aan meer naamsbekendheid. ;-)


Als journalist en als redacteur voor NRC heb ik zelf letterlijk honderden artikelen geschreven, en ook duizenden artikelen van anderen gelezen en beoordeeld. Ik weet precies waar een journalist op 'aanslaat', en dat is vaak héél iets anders dan waar je zelf van denkt dat het interessant is. 

€ 99-

Masterclass PR: #Indemedia

De 90-minuten masterclass over manieren om in de media te komen, en daarmee meer naamsbekendheid en een expertstatus op te bouwen. Ik leer je hoe journalisten en redacties denken en werken, zodat je snapt hoe je kunt samenwerken.

Aan het eind van de masterclass heb je dit bereikt

Je snapt hoe je de aandacht krijgt van een journalist

...en waarom persberichten bijna nooit gelezen worden.

Je hebt een inside kijkje gekregen in een redactie 

En snapt hoe hiërarchie werkt op een redactie

Je past de gouden formule toe op je pitch

En daardoor weet jij je idee of businessplan in de media te krijgen

Precies 1.100 mensen volgden de masterclass al 

Vond je 't niks? 100% geld terug

Ik heb nog geen énkel iemand gehad die er niet minimaal 3 geweldige tips uit heeft gehaald. Dus ik durf met liefde te beloven dat als je niks leert of nuttig vindt je je geld terug krijgt. 

Over Charlotte van 't Wout

Ondernemer Charlotte (@celinecharlotte) heeft meer dan 11.000 ondernemers geholpen naar hun intuïtie te luisteren, meer omzet te maken en hun business en zelfvertrouwen naar een volgend niveau te tillen. 


Dat doet ze via haar cursussen met C.Academy (ze is de originele bedenker van de Instagramcursus), haar social media, in de krant als columnist voor FD en via één-op-één coaching. Ze is ook uitgeroepen tot jong ondernemerstalent 2019 door FD. 

99,-

Ja, ik wil in de media

De 90-minuten masterclass over manieren om in de media te komen, en daarmee meer naamsbekendheid en een expertstatus op te bouwen. Ik leer je hoe journalisten en redacties denken en werken, zodat je snapt hoe je kunt samenwerken.


Er zit ook een e-book met alle aantekeningen bij de masterclass.